Dersin Adı | Elektromanyetikte Hesapsal Yöntemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 525 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Maxwell Denklemleri, Zaman-Uzayı Metotları: Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar, Frekans-Uzayı Metotları.: Momentlerin Metodu ,Sonlu Elemanlar, Yüksek Frekans Metotları : Geometirik Optikler, Kırınım ve Çok Kutup Metotları. Uygulama Alanları Gibi Konuları Kapsamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Maxwell Denklemleri, Zaman-Uzayı Metotları: Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar, Frekans-Uzayı Metotları.: Momentlerin Metodu ,Sonlu Elemanlar, Yüksek Frekans Metotları : Geometirik Optikler, Kırınım ve Çok Kutup Metotları. Uygulama Alanları |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, ElektromanyetikTeorininGözdenGeçirilmesi, EM ProblemleriSınıflandırılması, BazıÖnemliTeoremler | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch1) |
2 | Analitik Metotlar : Giriş, Değişkenlerin Ayrılması , Kare Koordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması, Silindirik Koordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması,KüreselKoordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması, | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch2) |
3 | Bazı Faydalı Ortogonal Fonksiyonları, Seri Açılımları , Pratik Uygulamalar, Yağmur Damlalarından Kaynaklı Zayıflama | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch2) |
4 | Sonlu Fark Metotları: Giriş, Sonlu Fak Şemaları, Parabolik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, Hiperbolik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, Eliptik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, FD Çözümleri için Doğruluk ve Kararlılık. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch3) |
5 | Pratik Uygulamalar I — KılavuzlanmışYapılar, Pratik Uygulamalar II— Dalga Saçılımı (FDTD) , FDTD için Soğurgan Sınır Koşulları, Kare Olmayan Sistemler için Sonlu Farklılaşması, Numerik İntegralleme ,Notları Sonuçlandırmak | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch3) |
6 | DeğişimselMetotlar : Giriş , Doğrusal Uzayda Operatörler, DeğişimselKalkülüs , PDE’lerden Fonksiyonellerin Kurulması | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch4) |
7 | Rayleigh–Ritz Metodu, WeightedResidualMetodu Özdeğer Problemleri, Pratik Uygulamalar | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch4) |
8 | Moment Metodu: Giriş, İntegral Denklemleri, GreenFonksiyou, Uygulamalar I — Yarı-Statik Problemler Uygulamalar II — Saçılma Problemleri Uygulamalar III — Işıma Problemleri Uygulamalar IV — İnsan Vücudunda EM Emilim. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch5) |
9 | Sonlu Eleman Metodu: Giriş , Laplas Denkleminin Çözümü,PoissonDenkleminin Çözümü, Dalga Denkleminin Çözümü | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch6) |
10 | Otomatik Mesh Nesli I — Kare Domenler Otomatik Mesh Nesli II —Gelişi-güzelDomenler, Bantgenişliği Azaltma, Yüksek Dereceli Elemanlar, 3 Boyutlu Elemanlar, Harici Problemler için Sonlu Eleman Metodu, Sonlu Eleman Zaman Domeni Metodu | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch6) |
11 | İletim Hattı Matris Metodu: Giriş, iletim Hattı Denklemleri, Difüzyon Denklemlerinin Çözümü, Dalga Denklemlerinin Çözümü | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch7) |
12 | TLM İçerisindeHomojen Olmayan ve Kayıplı Ortamlar, 3 Boyutlu TLM Mesh, Hata Kaynakları ve Düzeltme , Soğurgan Sınır Koşulları | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch7) |
13 | Monte Carlo Metotları: Giriş, Rastgele Sayıların ve Değişkenlerin Üretimi, Hatanın Değerlendirilmesi, Numerik Integrasyon, Potansiyel Problemlerin Çözümü, Bölgesel Monte Carlo Metotları- Zaman Bağımlı Problemler | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch8) |
14 | Hatlar Metodu: Giriş, Laplace Denklemlerinin Çözümü , Dalga Denklemlerinin Çözümü , Zaman Domeni Çözümü. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch9) |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 1 | 45 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 183 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest